14 september 2011

Baking

Jeg har fridag i dag, så jeg hentet daniel alexander etter skolen. Gikk først på butikken og så hjem for å bake. Vi lagde bokstavrundstykker.


Ble veldig gode, litt grove med gulrot i. Tok bilder, men denne pc vil ikke at vi skal laste opp bilder tydeligvis.. Så det får vente.


Oppskriften fant vi i boka Mathjelpen for foreldre. Ei flott bok som alle førsteklassinger får  i år.


Grove bokstav rundstykker med gulrot


50 g gjær


5 dl melk


1 ts salt


1ss honning


2 ss soyaolje


1 dl linfrø


2 gulrøtter


2 dl havregyn


300 g samalt hvete fin


300 g hvetemel


Lag gjærdeig, grov rasp gulrøttene og tilsette disse.


La deigen heve 30 min, bak ut og etterhev i 30 min.


Stekes på 200 grader i 10 min. ca 20 stk


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...