09 oktober 2011

Frokost vafler + matboks

Fant oppskriften i GladMat bladet på jobb. Sto de var fine å fryse, så de måtte vi prøve ut! Smakte godt og vi prøvde med forskjellig pålegg.  Lagde dobbel oppskrift, slik at det ble igjen noen som vi puttet i fryseren. Tenkte de var fine å putte i matboksene fremover!



FROKOSTVAFLER


12 plater

DETTE TRENGER DU:


1 ½ dl hvetemel


1 ½ dl sammalt hvete, fin


1 dl havregryn


½ ts salt


½ ts bakepulver


4 dl melk


2 stk egg


2 ss smør


SLIK GJØR DU:



  1. Ha alle de tørre ingrediensene i en bakebolle. Tilsett melk, egg og smeltet smør, og rør sammen til en glatt røre med en visp. Dekk til røre og la den svelle i 15 - 20 minutter.

  2. Stek vaflene og legg dem oppå hverandre etter hvert som de er stekt.

  3. Vafler egner seg godt til frysing og de tiner raskt. De grove vaflene kan også brukes som et alternativ til brød i matboksen.


Retten inneholder egg, melk og gluten.



Bestilte i dag denne matboksen til Silje Christina. Så nå kan vi putte litt andre spennende ting i matboksen fremover. Drikkeflasken blir sikkert enklere å få med seg også, for den står igjen på benken noen dager.  Bestilte den fra LotusBarn


Goodbyn Original matboks- bringebær - Trykk på bildet for å lukke


3 kommentarer:

  1. Heisann lenge siden jeg har vært her inne...Håper dere har det bra..

    Knallfin matboks....kunne tenkt meg slik selv..men jeg skal se om jeg finner noe som er billigere...

    Ha en fin uke som kommer...Klem fra Britt.

    SvarSlett
  2. Så fin matboks, og morsomt at barna kan dekorere den selv. Thomas har en stor fin matboks fra Rice med biler og motorsykler på. Det er bare ett stort rom, men det er plass til mye og jeg har også slike små plastbokser (også fra Rice) i ulike former som jeg kan ha godsaker oppi og legge i matboksen.

    SvarSlett
  3. Matboksen kom og den var veldig fin, men ble litt for stor for Silje Christina. Så jeg skal sende den i retur på mandag. Så var de tomme for den som er et hakk mindre. Men jeg fant fra USA. Så jeg bestilte den lille + nye bokser til laptop lunch bokse min for samme prisen.. ;)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...